Skip to main content

Web babe



Posle proslavljene MTV generacije, dosla je brand new Internet generacija, mladje brace i sestre bezbriznoj deci 80ih. Vec polovinom devedesetih oni su u rave klubovima, krijuci dobrim fluroscentnim naocarima svoje umorne oci od ekstazija i provedenog vremena uz chat I forume na netu. Nisu se strpljivo u ritmu transa i Prodigy-a. Ritam, steady, jak I dobar, odvaja ih od dosadne sadasnjosti I realnog okruzenja kome ne pripadaju. Njima je to démodé, nesto o cemu i ne razmisljaju. Oni sada zive, jer je doslo njihovo vreme.

Ova generacija zivi u hodnicima cyber igrica. Odrasli su plaseci se napada hakera, ponekad tajno zeleci da I sami budu deo sveta ozloglasenih web provalnika. Njihova memorija je jaka, a pogled skenirajuci, refleksi odlicni. Nista od ovoga nije ono sto bi sluzilo njihovoj sopstvenoj analizi, oni su jednostavno rodjeni u vremenu kada se moglo sve sto se nije moglo samo par godina ranije. Filmovi poput Supermena I Ratova zvezda nisu nimalo zanimljivi I mogu samo da posluze kao retro detalj na desktopu ili markiranoj majici. Svest o buducnosti je njihova apsolutna realnost. Mlada pripadnica ove net generacije je specificna, dama buducnosti, preteca svemoguce Trinity. Njena ikona je Lara Croft.

Lara je ultra ikona, cyber ratnica u sluzbi modernog muskarca- jednostavni materijahat na pokret prstiju. Croft je tako neshvatljivo bogata i lepa, tako savrsena, tako Jolie i muskarci je jednostavno imaju na lap topu, u svom krilu, iscekujuci kraj radnog vremena u business boxovima betonskih kupola metropola. Ona je naslednica misticnog porekla, pret-a-porte tela, negovane duge kose i nebrojanih neprijatelja pod maskama slucajnih prolaznika. Pretnja je sama po sebi i olicenje muskih neprospavanih noci zacinjenih nelimitiranim mastarijama o njoj kao viziji koja je nesto sto je nemoguce imati, ali ipak, na samo blagi dodir misa, se tako lako prodire u njen svet.

U momentu filmovanja necega sto je vise od igre, sve ovo postaje otelotvorenje onog sto mu je prethodilo: i zelja, i motiv za jos ovaj obecavajuci pokusaj prelaza sledeceg komplikovanog nivoa igre. Problem nastaje kada pripadnik onog drugog pola shvati da mu nikada nije dosta nadmoci Kroftove. On je u isto vreme i voajer i pokretac i posmatrac i kreator. Amazonka novog doba, unuka Barbarele, uzima jos jednu svoju nervoznu i svesno neispavanu zrtvu sa one strane flat monitora. Neverovatnom brzinom odvlaci paznju u neki drugi svet laganih dodira tastature. Izvezbani muski prsti su pokretaci njenog savrsenog tela i uma. Um igracu postaje sve nepotrebniji, postaje suvisan. Pokreti su predvidljivi isto koliko to i nisu, a oprez je prisutan od samog dodira sa natpisom enter. Techno postaje emocionalna podloga ovog uzvisenog erotskog odnosa igraca i igracke. Igac zadovoljno ulazi u njenu precizno dizajniranu mrezu i nestaje.


Nesto pre pre nove ere Lara je verovatno bila, kao i sve druge, zategnutih misica, bujne duge cupave kose, seksipilna, neodoljiva, hrabra –zena ratnica. Kao plemenska diva ona je bila simbol jacine, erotske nadmoci, ali i neprikosnovenog bozijeg dara-majcinstva. Tesno na njoj je ostalo i danas tesno i kratko takodje kratko, a duga kosa je ostala kao simbol zenstvenosti, ali i obecavajuceg divljeg seksa, umesto porodicne orijentacije ka sopstvenom lovcu. Danas je Lara Kroft simbol igre sa nejakim muskarcem 21. veka koji pazljivo neguje fetis visoke zenske stikle i uporno krije svoje indentitet sa one strane monitora. Motiv dominicije nije jasan i on moze da bude zbog urodjene potrebe `nadvlasti` i potrebe kontrole. Koji god bio motiv on je na neki nacin opravdan jer se radi o samo jednoj zeni. A zeni se uglavnom prasta, bar je tako bilo vekovima.

Koji je njen sledeci pokret? Koje su nove opcije ove moderne ratnice koja je sama po sebi pretnja vec tako retkim brakovima savremenog doba? Ona zna sve od egzoticnih jezika, do istocnih vestina lakog i sigurnog ubijanja. Vesta je sa svojim igracima. Vojske i timovi strucnjaka stoje iza tog imidza moderne, neustrasive bejb. Kroftovski sindrom mozemo smatrati samo slikom iskonske borbe za vlast u drustvu koja prati zenu od uperenog prsta bozijeg ka izlazu iz raja. Njena zrtva-the player, nece biti ovog puta srednjovekovno spaljen na lomaci, vec moderno likvidiran jednostavnom `Game over` opcijom. Kako je lako danas biti dominata...


Vragolasta igra robinje i gospodara i jos primamljivije gospodarice i robova je bila i ostala jedna od fantazija vecine, bilo ona `masculine ili feminine`. Snaga nije u vise u snazi. Misici su danas irelevantni. Stav je taj koji ubija, zamah ispeglane kose u repu savrsene i seksipilne cyber igracke. I kada svemu dodje kraj, kada ratnica novog doba iz lavirinta izadje rascupana i krvavog lica, ona se vraca u ulogu ljubavnice, zene i privlacne dame. Stvari su postavljene tamo gde treba da budu. On nadmeno kotrolise njene pokrete i time zadoljava sebe. Misija je obavljena.

Comments

Popular posts from this blog

Bogatašica kao sopstvena imitacija

Tako sladunjava i besposlena, jezivo prazna i u isto vreme ona koja na neki svoj simbolični i bizarni način zrači na prijemima i privlači ultimativnu web paznju tinejdzerki internet generacije. Bogatasica je pre svega poseban tip jer ona ima sve, ali to znaci zaista to i tu dolazi do prekida misli obicnih ljudi –nas. Apsolutizam u reci `bogata` je uzasno uocljiv i prosto boli one oko nje. To vise nije zavist, to je nesto sto smeta, ali i privlaci, nesto sto je jednostavno potresno u smislu egzistencijalizma pod parolom, `zivot je jedan, da li je moguce da neki imaju krajnost pojma `SVE`?! Nasmejana, tuzno predvidljiva, anoreksicna i razmazena barbika groteskne Hilton kooropacije koja u svom narucju drzi svoju omiljenu zivotinju, bez obzira da li je to (pre vise od osamdeset godina) tigar pored Katharine Hepburn ili nesto sto pre lici crtanom junaku iz Ice Age-a nego pravom psu, ona smelo zivi svoj sladak i dosadan zivot na nasoj zajednickoj planeti. Zivi ga na nacin koji je sama krei

Od Vrapca do trendseterke

  SA   MIKROFONOM NA SCENI   - new edition Ili od Vrapca do trendseterke Slično mladoj glumici i pevačici bi osporavili buduću profesiju, ali i samu želju za mikrofonom. To joj zaista nije potrebno. Ima puno toga gde može da bude i uspešna i vidjena i uvažavanja, ali pevačica ? Bolje ne. Od blues i jazz vrhunskih glasova koji su nam pevali o kišnom Londonu, životu Porgy i Bess, o onome kako vole muškarci, a kako žene, do francuskog vrapca Edite Piaf, pevačica je podigla glas i pokazala ga svetu. Pedesete nam donose glumice – prevačice. I Doris Day i Monroe, pa čak i Bardot, sve pevaju. Mjuzikli postaju sve više popularniji. Woodstock godine i pijane, drogirane umetnice osvajaju srca isto tako pijanih i drogiranih. One su čupave, u farmerkama, negde između hipija i metala. Slatke šarene sedamdesete su pevačice okupale i obukle ih u šljašteće pantalone, dale im žvakaće gume i rolšule. I tako polako dolazimo do jedne koja možda zaslužuje celo ovo poglavlje, jer je ceo svet pažljivo

Uvazene prve dame i preduzimljive urbane kurve

Na lestvici kosmopolitskih promena vodi statistika koliko su zene promenile monotonu i tuzno predvidljivu radnju muske istorijske scene i njenih deja vu vodja, prepunih sto naslednih, sto stecenih kompleksa. Svaki vek obelezava to na svoj tradicionalni i krajnje haoticni nacin, a onda nam istoricari detalje dogadjaja uredno bace na papir i zatim sve pompezno ulazi na velika vrata, u vecnost koju neke nove vojskovodje i lideri proucavaju u toku svojih psihofizickih priprema za svojih pet minuta na svetskoj sceni krvi i vlasti. Zene su uvek bile tu negde da dodaju onu poslednju kap otrova, da zacine jednolicni svet lidera i da os tave poslednji pecat svemu. Vladarke , postvladarke, suvladarke, prve dame, zene iz senke, ljubavnice, buduce i bivse zene, sve su kljucne karike svetske politicke predstave. One su krojile zivot nacije, saputale na jastuku svojim umornim vodjama, usmeravale, naredjivale, podrzavale i ubijale. Ko je mogao bolje da sazna najskrivenije tajne, da prodre u du