Skip to main content

Emotivno sluđena žena našeg doba ili fabrička greška `70ih

Ona je jedna od nas. Mi smo Bridget. Mi koje radimo od 9-5, vraćamo se kući umorne, iscrpljene, bacamo se na slatkiše i obilne varijante nečega za šta nikada nećemo znati da li ručak ili večera. Zatim, okrećemo se sigurnom krugu prijatelja koje imamo, a imamo ih dosta i svi su nam najbolji. U tom krugu se obavezno nalazi jedan gay muškarac, proglašen takvim ili je naša bespolna `najbolja prijateljica`, zatim jedna prijateljica koja pati, jer je momak opet na očigled svih vara, prijateljica koja se udala i oduševljena je svim svojim novim obavezama, jer, kako lepršave novopečene majke kažu, žim se porodiš zaboraviš na sve porođajne muke. Bridget je između svih njih. Da je bar gay lakše bi se snašla. Imala bi nekog. Gay people uvek imaju nekog, nekako smireniji od nas hetero, zar ne?

Ovakva starija devojka, mlada žena (whatever) da je udata ne bi brinula što joj otkucava bioloski sat i odzvanja sve jače u glavi svakog jutra. Opustila bi se i ako se dogodi – dogodi se. I treba da se dogodi. Svi kažu da je vreme da joj se to najzad dogodi, da ne bude više sama kada budu svirali prvi ples na svadbama, da se sramežljivo ne povlaši kada šuje ono tradicionalno i dosadno: mlada će sada baciti bidermajer! Namestite se što možete bolje!!

U slučaju da Bridget ima momka, imala bi neki konkretan i opipljiv motiv u životu. Verovatno ne bi slušala sladunjavu ’’All by myself’’ sama, punačka, večito na granici da postane debela, okružena pićem i cigaretama, knjigama o muškarcima i savetima tipa - kako ih osvojiti, pa zadrzati. Skoro je u jednom od tabloida jedna slatka američka glumica izjavila `da žena posle 30 ima više šanse da bude ubijena od teroriste, nego da se uda.` Bridget, kao jedna od nas, je svesna esencije ove rečenice.

Naša Bridget je zaista slika i prilika zene tako očekivanog 21. veka koja nema nikog, ali ima zgodnog šefa na poslu i 32 godine, u glavi role model relativno normalne porodice koju je trebalo da se kako kažu teorije ’’oformi’’ do neke 28. Tako je bar bilo nekada u doba Bonie M i Blondie, nekada kada je ona rođena. Realnost je da je ona ta koja sa strane gleda druge kako žive sa svojim muškarcima i razmislja u čemu je njena fabrička greška. Gde je ona pogrešila? A mi ostale? Dakle njoj se ne da da uživa kao Miss Grace sa `muževnim` Grantom, (Cary u ovom slučaju, kasnije Hugh), u svetlucavom kabrioletu, sa naočarima i maramom vezanom na ’’francuski nacin’’, dok lutaju ulicama Monaka. Ako se tome doda i ono sto svi mi imamo, a to su roditelji koji su na granici teen-age perioda, pronalaženja sebe i koji tek sada razmišljaju o tome šta bi to prava strast zaista bila i da li su jedno za drugo, međutim ipak uvek pronadju način da pokušaju da vas upoznaju sa nekim koji je navodno odlična `prilika baš za vas`.
Okosnica svega u celom emotivnom haosu je neko ko je manje ili više obeležio život svih nas - dakle, u slučaju nesrećne Bridget: Daniel Cleaver nedostižni, bogat, zavodljiv, sexy, macho kome smo tu kada nas ON –NJEGOVO VISOČANSTVO zatreba i jedan Mark Darcy fin, precizni i odmeren gentleman kog, bar to naivno mislimo, možemo uvek imati, pa je u startu vrlo dosadno nezanimljiv. Onda dolazi pravo vreme da se totalno zbunite, jer imate hiljadu pitanja koja vas muče. Da li ću osvojiti nedostiznog (bar za one date), da li treba da čekam pravog i dokle, da li ću moći jednog dana da pokažem svoj novi veš nekome, da li ću oslabiti ove godine bar taj jedan kilogram? Ako vam se pruži ikakva šansa od strane ’’Mr. Big-a’’, u ovom slučaju nama sa realnijeg evropskog profila u ulozi gospodina Hugh Grant-a, potpuno postajete dostupni i u stanju ste da:

1. sve trpite

2. čekate satima i danima i nedeljama poziv

3. budete više puta dobro poniženi i

4. i kada se lično uverite da to nije to i da vas zaista npr vara, jos uvek negde duboko želite da mu pružite još jednu šansu, jer on to zaslužuje?!

Užas.

Bridget, u trenutku kada shvata da na sebi ima najzad pogled muškarca, baca sve knjige o njima, po prvi put mršavi bez dijete, oblači se upadljivije i dostupnije. Postaje koketa što je uvek i bila samo nije imala sa kim to da podeli. U momentu kada počinje da vam se dešava nešto slatko emotivno odmah prestajete da provodite sate i sate na chat-u i čitate regularne jutarnje horoskope uz kafu pre posla. Život kreće i za vas i tada vam nije bitno da li se slučajno slažete sa nekim znakom ili da li tajanstveni lik sa neta nije slučajno žena sa lažnim nikom. Bridget radi jednu veoma nama blisku stvar-zna da je ’’gotova’’ i ne želi da se TO desi na first date-u pa oblači najgori veš, da bi je sprečio u momentu ponoćne odluke I iskušenja. To je naravno, kao što znamo, ne sprečava. Postaje, kao što i sama zadovoljna kaže, sex godess, postaje deo društva koji se sve to vreme lepo zabavljao dok je ona pila uz sladunjave pesme sa radija i žalila sebe i svoju sudbinu. Bidget je najzad prihvaćena u hetero opušteno seksualno društvo – parče normalnog sveta koje nije gay! Sva puna sebe ide dalje. Tada se kod svih uglavnom javlja ona ideja-kako sam ikada mogla bez toga, muškog tela, dodira, seksa. Koliko mi je praznih dana, meseci, godina otišlo? Rad, kuća, časopisi, filmovi, skrivene maštarije, zavidni pogledi na beskrupulozne mlade parove i kraj. Sada Bridget ima sve kad ima njega. Vrlo surovo, cak i napadno, Daniel postaje sebični predmet katarze naše junakinje. Vreme je da i ona iskoristi nekog, I zato odlučuje da ćuti o tome i kaže samo nekim prijateljima.

Za njegov slobodan termin, makar bio i pet minuta, dali bi sve, jer on je lep, savršen i vaš bar tih nekoliko minuta. On, kao ljubavnik, može biti i očajan, nezainteresovan za vrhunac ničiji osim sopstvenog, ali vi to naravno ne primećujete, jer ste sa njim i to vam je i bio cilj. Razum, naravno, ne postoji, a vi postajete užasno slepi za sve usputne znake okoline i uporne savete prijatelja. Hej, pa vi ste na krovu sveta kad imate njega-dok ga imate, naravno.

Pad i kraj, koji je uvek bio jako prisutan samo ga vi niste videli, je sada tu. Neka druga savršena, stvorena bas kao za njega, je baš na vasem mestu, na vašoj strani kreveta, a vi se pretvarate u neku vrstu (u stvari, ruku na srce, uvek ste i bili) bolna `sex šema` (citaj: jako zastupljen termin i sa ponosom izgovaran u periodu kraja dvadesetog, početka 21 veka) ovom beskrupuloznom lepotanu. Bridget je, i kao sve mi, poletela bar jednom u životu, razbila se već posle prvog zamaha krilima. Daniel je bio užasan. Prosto je bolno gledati scenu kada ON kao svevišnji upravlja životima: i životom naše punačke zbunjene junakinje i životom svoje trenutne zanimacije, koju neuspešno krije u kupatilu. Obe ga imaju i obe ganemaju, a ON ostaje ultimativni. U ovim slučajevima ponekad se dešava da takvi muskarci mogu svojim dobro uvežbavanim osmehom, iz svojih prvih švalerskih dana, da odobrovolje suprotnu stranu.
Tada nastaje poseban haos u našim glavama, jer počinjemo da se preispitujemo da li, zaboga grešimo i da li smo mi te koje smo surove, neosetljive… Naravno, onog drugog-pravog, (eto, i u ovom tekstu smo ga zaboravili) i dalje ne primećujemo, do jednog trenutka kada nam realnost otvori oči. Nažalost put do tog trenutka je bolno dug.

Motiv savremenih izvikanih sex – sema ovde tek moze da bude načet, jer je ta formula, kojom se ljudi teše, formula koja je nekako preuzeta sa zapada i vikinške Skadinavije, nije ništa drugo osim rasipanje emocija i vremena na one nebitne u našim životima ili pak na zaista drage i voljene osobe kojima ne želimo to da priznamo. Seks je spona dvoje ili više ljudi, u ovom slučaju, koji imaju onaj česti čuveni strah od izgovorenih reci – volim te.

Dakle, muškarac koji je dostupan nije poseban, ni zanimljiv. Muškarac koji nije mužjački nasrtljiv uglavnom i ne dobija željeni plen. Muškarac koji nas odbija, dobija sve kada nam posveti svoju cenjenu pažnju na bar nekoliko navodno romantičnih minuta. I tako je Bridget zbunjena i sama dok ne otvori vrata onom koji je sve vreme tu. I čeka je strpljivo da ga vidi.

Comments

Popular posts from this blog

Bogatašica kao sopstvena imitacija

Tako sladunjava i besposlena, jezivo prazna i u isto vreme ona koja na neki svoj simbolični i bizarni način zrači na prijemima i privlači ultimativnu web paznju tinejdzerki internet generacije. Bogatasica je pre svega poseban tip jer ona ima sve, ali to znaci zaista to i tu dolazi do prekida misli obicnih ljudi –nas. Apsolutizam u reci `bogata` je uzasno uocljiv i prosto boli one oko nje. To vise nije zavist, to je nesto sto smeta, ali i privlaci, nesto sto je jednostavno potresno u smislu egzistencijalizma pod parolom, `zivot je jedan, da li je moguce da neki imaju krajnost pojma `SVE`?! Nasmejana, tuzno predvidljiva, anoreksicna i razmazena barbika groteskne Hilton kooropacije koja u svom narucju drzi svoju omiljenu zivotinju, bez obzira da li je to (pre vise od osamdeset godina) tigar pored Katharine Hepburn ili nesto sto pre lici crtanom junaku iz Ice Age-a nego pravom psu, ona smelo zivi svoj sladak i dosadan zivot na nasoj zajednickoj planeti. Zivi ga na nacin koji je sama krei

Uvazene prve dame i preduzimljive urbane kurve

Na lestvici kosmopolitskih promena vodi statistika koliko su zene promenile monotonu i tuzno predvidljivu radnju muske istorijske scene i njenih deja vu vodja, prepunih sto naslednih, sto stecenih kompleksa. Svaki vek obelezava to na svoj tradicionalni i krajnje haoticni nacin, a onda nam istoricari detalje dogadjaja uredno bace na papir i zatim sve pompezno ulazi na velika vrata, u vecnost koju neke nove vojskovodje i lideri proucavaju u toku svojih psihofizickih priprema za svojih pet minuta na svetskoj sceni krvi i vlasti. Zene su uvek bile tu negde da dodaju onu poslednju kap otrova, da zacine jednolicni svet lidera i da os tave poslednji pecat svemu. Vladarke , postvladarke, suvladarke, prve dame, zene iz senke, ljubavnice, buduce i bivse zene, sve su kljucne karike svetske politicke predstave. One su krojile zivot nacije, saputale na jastuku svojim umornim vodjama, usmeravale, naredjivale, podrzavale i ubijale. Ko je mogao bolje da sazna najskrivenije tajne, da prodre u du

Od Vrapca do trendseterke

  SA   MIKROFONOM NA SCENI   - new edition Ili od Vrapca do trendseterke Slično mladoj glumici i pevačici bi osporavili buduću profesiju, ali i samu želju za mikrofonom. To joj zaista nije potrebno. Ima puno toga gde može da bude i uspešna i vidjena i uvažavanja, ali pevačica ? Bolje ne. Od blues i jazz vrhunskih glasova koji su nam pevali o kišnom Londonu, životu Porgy i Bess, o onome kako vole muškarci, a kako žene, do francuskog vrapca Edite Piaf, pevačica je podigla glas i pokazala ga svetu. Pedesete nam donose glumice – prevačice. I Doris Day i Monroe, pa čak i Bardot, sve pevaju. Mjuzikli postaju sve više popularniji. Woodstock godine i pijane, drogirane umetnice osvajaju srca isto tako pijanih i drogiranih. One su čupave, u farmerkama, negde između hipija i metala. Slatke šarene sedamdesete su pevačice okupale i obukle ih u šljašteće pantalone, dale im žvakaće gume i rolšule. I tako polako dolazimo do jedne koja možda zaslužuje celo ovo poglavlje, jer je ceo svet pažljivo