Skip to main content

Lolite i diplomci



Sve nove slobode koje donelo glorifikovano i izvikano isto tako `Novo doba` su neshvacene do perverzno kozmickih razmera. Mozete sve. Sve sto o cemu smo mastali, mozda cak se i plasili mastanja do detalja, gnusajuci se od sopstvenih dubokih zivotinjskih zelja,sada je jednostavno i moguce i besramno javno. Sve. Plasi samo sustinsko znacenje ove reci. Pomenuta skandalozna Mae West bi mogla biti mecena, baka ovog doba.
Novo doba nam je zauvek oduzelo ono prethodno precizno odmeravanje i gledanje, ceznju prilaza, upoznavanje, onaj strah da li ce neko, vama poseban, neko od koga ste tako obicnog napravili ikonu I koji vam mami neobjasnjivo vragolasti osmeh I zadaje bol, zvati kada ste se dogovorili, ili nece…Ovo doba nam je uzelo i bol raskida, uzasnu, kidajucu bol. Vise nista slicno tome ne postoji. Nema vec dosta dugo I najgora je cinjenica da smo svesni, mi koji jos uvek pamtimo kako je nekoga upoznati, a da nije na mrezi, da toga vise nikada nece ni biti. Sve je jednostavno izbrisao telefon, sprava koju imamo u ruci, broj koji smo svi dobili, kojim smo jednostavno lepo I lagano svi numerisani I koji je oduzeo kompletnu romnatiku naseg vremena. Telefon ili nick za chat. Pored svih dostignuca modernih vremena, mnogi, mozda svi, tabui su ogoljeni pali. O njima se ne prica sa podozrenjem, oni se sada samo registruju krajickom oka da postoje I odmah zatim prelaze u kategoriju vec vidjeno.
Tako, medju mnogim zeljama kojih se vise niko ne plasi, jedna mozda i prednjaci. Da ona ima skandalozno mladjeg, on skandalozno stariju, pa onda sve to samo vice versa.
Vecita zelja jednog dobrog procenta zena da imaju zastitu u pogledu vidno starijeg muskarca pored sebe, ukljucujuci i cinjenicu da pored fizicke zastite I psiholoskog utiska zastite imaju I novcanu, nije bila nesto za cudjenje, nesto sto je formiralo porodice, davalo naslednike srednovecnim muskarcima. Udaja po dogovoru, kasnije striktnom advokatskom ugovoru, nje jedre I mlade od nekih 17 godina I njega dosadno bogatog, istrosenog I ruzno matorog, je gradilo istoriju. Ko je tu dobio ko gubio, sta sve ovo ima sa pritajenim perverzijama, priznajem oba pola, ostaje pomalo tajna. Takvi brakovi su uspevali. Naslednici su se radjali, ona je bila zadovoljna, zasticena, dobila je titulu ili jednostavno ime. Uglavnom je bila ceznja svih mladih muskaraca koji rade za njih dvoje ili su jednostavno ponekad u njenom prisustvu. Njegova prljava zelja da pored sebe ima nevinu, netaknutu sa kojom ce moci da radi sta zeli I kada zeli, koja ne zna za bolje, koja ce trpeti njegove impotentne momente koji su sa minutima sve cesci, je ocigledna I jako vidljiva. Ocigledna svima koji imaju upravo takve moralne, hriscanske, kristalno ciste brakove. Ironija u njenoj zelji njegove bliske smrti I slobode za koju I ne zna kako izgleda, je jaka, toliko jaka da lako ubija I njega I tu burlesku od `braka`.
Sa druge strane, imamo mladica, mladog, cistog I cvrstog misicavog tela, uma koji misli samo na zensko telo, momka sa nekih 18 koji je kao stvoren za omiljenu igracku. Tek malo iskustva je u njemu, ali dovoljno da bude zabava za par sati jednoj dobrodrezecoj starijoj gospodji, poslovnoj zeni koja nema nameru da seta to divno, bogom dano stvorenje pored sebe. Setnju koju je imao do skoro sa mamom I tatom menja za krevet koji ima ponovo sa mamom, ali tudjom. Po godinama savrseno odgovara njenoj lepoj kceri, ali je izazov mnogo jaci I na drugoj stani. Gospodja koja zna sta zeli, koja dobija iskustvom ono sto zeli I kojoj ta zelja postaje svakodnevnica, ima samo jedan cilj: dobiti deo tela tog mladog I pozeljnog muskarca koji jos uvek ne ume. Dobiti tajno jos jedan orgazam, biti miran, opustiti se I zaboraviti na svakodnevni stress. Ovaj termin `poslovna zena` mozemo zameniti lako terminom baronesa, gospodarica, vladarka…i mozemo isto lako prebaciti u bilu koju epohu. Ovde se jako odvajamo od viteske ljubavi – courtly love price o plemenitom i snaznom vitezu I zene britanskog kralja ranog srenjovekovnog doba. To nije platonska, nije ni ljubav ljudi istih godina, nije ni uzvisena. Ovde se jednostavno zna ko sta dobija, bar je njoj jasno, dok on tako slatko neiskusan moze da neguje neke smesne iluzije u svojoj lepoj glavi. I sve je to danas potpuno javno i potpuno jadno.
U svakom slucaju svaki oblik pomenutih pomerenih granica je opisivan socnim detaljima u filmovima koji su pratili razvoj slobode ovih fenomena. Pojedinacni periodi dvadesetog veka su davali manje ili vise marketinga, jaci podstrek ovakvim vezama. Danas, pricati o razlikama u godinama je pomalo deplasirano jer niko se nece okrenuti za takvim parom niti ce pridavati sopstvenu paznju necemu sto je bilo I ostalo normalno u ljudskim odnosima, samo se vesto prepisivalo tematici poznatijoj kao `private family matter`.

Comments

Popular posts from this blog

Bogatašica kao sopstvena imitacija

Tako sladunjava i besposlena, jezivo prazna i u isto vreme ona koja na neki svoj simbolični i bizarni način zrači na prijemima i privlači ultimativnu web paznju tinejdzerki internet generacije. Bogatasica je pre svega poseban tip jer ona ima sve, ali to znaci zaista to i tu dolazi do prekida misli obicnih ljudi –nas. Apsolutizam u reci `bogata` je uzasno uocljiv i prosto boli one oko nje. To vise nije zavist, to je nesto sto smeta, ali i privlaci, nesto sto je jednostavno potresno u smislu egzistencijalizma pod parolom, `zivot je jedan, da li je moguce da neki imaju krajnost pojma `SVE`?! Nasmejana, tuzno predvidljiva, anoreksicna i razmazena barbika groteskne Hilton kooropacije koja u svom narucju drzi svoju omiljenu zivotinju, bez obzira da li je to (pre vise od osamdeset godina) tigar pored Katharine Hepburn ili nesto sto pre lici crtanom junaku iz Ice Age-a nego pravom psu, ona smelo zivi svoj sladak i dosadan zivot na nasoj zajednickoj planeti. Zivi ga na nacin koji je sama krei

Od Vrapca do trendseterke

  SA   MIKROFONOM NA SCENI   - new edition Ili od Vrapca do trendseterke Slično mladoj glumici i pevačici bi osporavili buduću profesiju, ali i samu želju za mikrofonom. To joj zaista nije potrebno. Ima puno toga gde može da bude i uspešna i vidjena i uvažavanja, ali pevačica ? Bolje ne. Od blues i jazz vrhunskih glasova koji su nam pevali o kišnom Londonu, životu Porgy i Bess, o onome kako vole muškarci, a kako žene, do francuskog vrapca Edite Piaf, pevačica je podigla glas i pokazala ga svetu. Pedesete nam donose glumice – prevačice. I Doris Day i Monroe, pa čak i Bardot, sve pevaju. Mjuzikli postaju sve više popularniji. Woodstock godine i pijane, drogirane umetnice osvajaju srca isto tako pijanih i drogiranih. One su čupave, u farmerkama, negde između hipija i metala. Slatke šarene sedamdesete su pevačice okupale i obukle ih u šljašteće pantalone, dale im žvakaće gume i rolšule. I tako polako dolazimo do jedne koja možda zaslužuje celo ovo poglavlje, jer je ceo svet pažljivo

Uvazene prve dame i preduzimljive urbane kurve

Na lestvici kosmopolitskih promena vodi statistika koliko su zene promenile monotonu i tuzno predvidljivu radnju muske istorijske scene i njenih deja vu vodja, prepunih sto naslednih, sto stecenih kompleksa. Svaki vek obelezava to na svoj tradicionalni i krajnje haoticni nacin, a onda nam istoricari detalje dogadjaja uredno bace na papir i zatim sve pompezno ulazi na velika vrata, u vecnost koju neke nove vojskovodje i lideri proucavaju u toku svojih psihofizickih priprema za svojih pet minuta na svetskoj sceni krvi i vlasti. Zene su uvek bile tu negde da dodaju onu poslednju kap otrova, da zacine jednolicni svet lidera i da os tave poslednji pecat svemu. Vladarke , postvladarke, suvladarke, prve dame, zene iz senke, ljubavnice, buduce i bivse zene, sve su kljucne karike svetske politicke predstave. One su krojile zivot nacije, saputale na jastuku svojim umornim vodjama, usmeravale, naredjivale, podrzavale i ubijale. Ko je mogao bolje da sazna najskrivenije tajne, da prodre u du